Cei mai influenţi 40 de bloggeri români câştigă în medie 250 de euro pe lună. Majoritatea stau la ciupeală pe lângă serviciul AdSense de la Google, însă o duzină dintre ei speră să sară pragul de 1.000 de euro.
Puţin peste 200 dintre blogurile autohtone au decis să-şi sprijine postările cu reclame care să le dea apă la moară. 45% dintre cei 441 de respondenţi chestionaţi în cadrul sondajului “Blog Marketing Survey” au declarat că au avut în ultimul an reclame pe blog. Aproape două treimi dintre participanţii la sondaj au, de altfel, de gând să-şi facă loc de reclamă pe paginile personale.
O estimare a pieţei reclamei de pe blogurile româneşti o face chiar realizatorul sondajului Cristian Manafu. “Aşa, de departe, aş zice că sunt între 50 şi 60 de mii de euro în joc, tot ce a fost în 2007 şi 2008”, declară Manafu pentru cotidianul.ro O previziune mai optimistă pentru acest an o face Alex Mihăileanu, pe blogul său, subiectiv.ro: “Văd în jur de 100.000 de euro rulaţi în bannere şi însemnări plătite în 2008. Publicitate
Nu se va îmbogăţi nici un blogger în 2008. Sumele sunt relativ mici, agenţiile/regiile de publicitate încă nu vor să audă de bloguri, însă baza ar putea sta în campania electorală”.
Un blogger care susţine că adună lunar 1.000 de euro pe lună, Vali Petcu, alias Zoso, spune că cei care ajung să bată mia de euro au decis să parieze pe altă limbă decât cea română, iar “câştigurile vin din AdSense”. Până la sfârşitul acestui an, Cristi Dorombach, aflat în spatele proiectului piticu.ro, crede că ne vom putea lăuda cu 15 bloggeri care să câştige lunar 1.000 de euro. Alex Mihăileanu este mai precaut şi declară pentru cotidianul.ro că nu crede că vor răsări mai mult de 6-7 bloggeri care să se apropie până la sfârşitul anului de această sumă.
Peste o treime dintre bloggeri recunosc că cei mai mulţi bani ajunşi în buzunarul lor sunt pe filieră AdSense, serviciul de reclamă dezvoltat de Google. Mai puţin de jumătate dintre bloguri (40%) depun eforturi proprii pentru a-şi atrage de partea lor publicitate tradusă prin bannere, micro-bannere sau prin posturi plătite. Manafu crede că interesul în creştere al companiilor autohtone va schimba lucrurile: “Vor creşte în număr proiectele speciale ale companiilor, aici fiind de fapt marea găselniţă publicitară în blogging. Vezi aici campania Neogen de acum, dar am avut şi exemplele IBM şi Dacia”.
Şi Manafu, şi Zoso cred că următorul pas al companiilor înspre bloguri este endorsmentul. “În scurt timp o să vedem mai multe bannere, mai multe advertoriale, mai multe produse date spre testare, fie că sunt telefoane, maşini sau componente de PC. O variantă interesantă este personalizarea blogului cu culori/background care să amintească de produsul clientului”, apreciază Vali Petcu. Sectorul auto va face în continuare legea printre bannerele blogurilor, estimează Manafu, “dar mă aştept la sectorul financiar şi IT&C să vină cu iniţiative”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu